Friday, July 15, 2011

A summer of Blueberries for Sal


This book, Blueberries for Sal, is in such heavy rotation, that I am going to have to reinforce the covers or it is not going to make it. The girls just love being read to, and this book was given to Adica as her end of school present, by her teacher. Needless to say the illustrations are so beautiful and we try to always have blueberries around when we are goin to read it!

Now, we are surrounded by bluberry bogs, and cannot wait for them to be ready for picking. On every single trail, and around most parks, there are so many raspberry bushes that we really do not need to bring snacks, only something to drink.


A la nena mayor le regalaron un libro, como fin de anio, "Blueberries for Sal", y es todo un exito con las ninas. Es la historia de una nina, Sal, que va con su mama a piscar arandanos y ella camina detras con su botecito de lamina, y claro que en lugar de juntar arandanos, se los va zampando de uno por uno. La mama entretenida pensando en las conservas y mermeladas que hara con los arandanos, y la nina entretenida en hartarse hasta rebotar. Se encuentran con una madre oso y su pequeno cachorro. Y aunque distintas, las historias van paralelas y se medio reborujan, al final todo mundo se va a su casa con su respectiva madre. Si le doy otra leida, les juro que me lo podre recitar de memoria toditito!

5 comments:

Lauren said...

How incredible to be surrounded by blueberry blogs! I would love to be able to walk out and pick berries. Happy picking.

Polar Bear Creations Dolls said...

That's what I love about Northern Ontario. We will be there just at the right time I think. :0)

Mònica said...

A mi me ha sonado a una historia entrañable, me gusta mucho como la cuentas. Investigaré sobre el cuento.

Gracias por compartir y qué bonitas fotos

Fabs said...

Lauren: we are starting to spy wild strawberries on almost all the hills going from home to downtown...we are so lucky!

Sue: I cant wait for you to be closer so we can ship each other small little happy packages!

Monica: muchas gracias, te super recomiendo el cuento..es muy bonito y las ilustraciones de primera calidad.

Anonymous said...

fabiolita me encantan tus fotitos jiji oye tu que escribes tan bonito, necesito de tu ayuda! :) estoy haciendo collares a mano, muy bonitos y los quiero vender en etsy pero queria ver si me puedes ayudar dandome consejos o algo :)
atte. :Pau